bilgievlerim: 5-DİVAN-I HİKMET
Logo Design by bilgievlerim.blogspot.com
TÜRKİYE CANIM FEDA TÜRKİYE CANIM FEDA

Çevirci -Translate - Перевести


8 Ağustos 2016 Pazartesi

5-DİVAN-I HİKMET

DİVAN-I HİKMET
image00128.jpg




Makalenin Devamını Okumak İçin Alttaki Linke Tıklayın

10. Hikmet


Hakk Teala fazlı ile ferman eyledi

İşitip okuyup yere girdi Kul Hoca Ahmed

Altmış üç yaşta sünnetlerini sıkı tutup

İşitip okuyup yere girdi Kul Hoca Ahmed

 

Yer üstünde ölmeden önce diri öldüm

Altmış üç yaşta sünnet dedi işitip bildim

Yer altında canım ile kulluk eyledim

İşitip okuyup yere girdi Kul Hoca Ahmed

 

Erenlerden feyz ve fetih alamadım
Yüzyirmibeş yaşa girdim bilemedim
Hakk Teala'ya ibadelerini kılamadım
İşitip okuyup yere girdi Kul Hoca Ahmed
 





Olur muyum Muhammed'in has ümmeti
Ümmet dese asilerin hoş devleti
Baldan tatlıdır bana bu mihneti
İşitip okuyup yere girdi Kul Hoca Ahmed
 
Bizler için canlar çekti o Muhammed
Ümmet olsan gam yemezsin sahte ümmet
Gece gündüz elde ettikleri yeme-içme ve işret




İşitip okuyup yere girdi Kul Hoca Ahmed
 
Elli yaş da ses geldi ölmek kolay
Şartı odur sende olsan iman nuru
Sabahla gitsen cemaline eyler konuk
İşitip okuyup yere girdi Kul Hoca Ahmed
 
Ey müminler bu dünyanın sonu yok
Doğru bilirsen asla bunun yalanı yok
Kim bilmese vallahi onun imanı yok
İşitip okuyup yere girdi Kul Hoca Ahmed
 
Aslım toprak, neslim toprak, her şeyden aciz




Basıp geçsen kirli cismin kılacağı ar
Kim ar etse şeytan kavmi havası var
İşitip okuyup yere girdi Kul Hoca Ahmed
 
Gerçek zakire Allah kendi eyledi rahmet
Sabahla varsa cennet içinde verir hilat
Mahşer günü cemal görüp sorunca devlet
İşitip okuyup yere girdi Kul Hoca Ahmed
 
Kul olsan sıkıntı çek gafil insan
Akıllı isen ganimetdir sana şu dem
Emanetdir aziz canın yürüme gamsız
İşitip okuyup yere girdi Kul Hoca Ahmed
 
Altmışüç yaşta sünnet oldu yere girmek
Resul için iki alem berbat edivermek
Aşıkların sünnetidir diri ölmek
İşitip okuyup yere girdi Kul Hoca Ahmed
 
Ümmet olsan işitip canını vermez misin?
Mustafa'ya canını kurban eylemez misin?
Can ne olacak, imanını vermez misin?
İşitip okuyup yere girdi Kul Hoca Ahmed
 
Kul Hoca Ahmed altmışüç yaşta gaib oldu
Edebi koruyup Mustafa'ya naib oldu
Sultan oldu, sıkıntı çekip tayyib oldu
İşitip okuyup yere girdi Kul Hoca Ahmed
 




11. Hikmet


Ey dostlar temiz aşkını ele aldım

Bu dünyayı düşman tutup yürüdüm ben işte

Yakam tutup hazretine sığınıp geldim

Aşk kapısında Mansur gibi oldum ben işte





 

Aşk yolunda aşık olup Mansur geçti

Belini bağlayıp Hakk işini sıkı tuttu

Melametler ihanetler çok işitti

Ey müminler hem Mansur oldum ben işte

 

Aşık Mansur "Enel Hakk'i dile getirdi
Cebrail gelerek "Enel Hakk"ı beraber söyledi




Cebrail gelerek başın ver deyip yola saldı
Darağacına asılıp cemalini gördüm ben işte
 
Mansur gelince darağacı eğilip kendi aldı
Batın gözü açık olanlar hayran kaldı
Işık salıp Allah kendisi nazar eyledi
Ey sevgili deyip cemalini gördüm ben işte
 
Nida geldi o darağacına çok boğma" diye
"Sıkı dur her yan bakıp sen ağma" diye
Taşa dedi "Emrimi tutup sen değmeyesin"
Levh-i Mahfuz tahtasında gördüm ben işte
 
Üçyüz molla yığılıp yazdı çok rivayet
Şeriatdır ben de yazayım bir rivayet
Tarikatda hakikatda haktır himaye etmek
Başımı verip Hakk sırrını bildim ben işte




 
"Enel Hakk'ın manasını bilmez cahil
Bilge gerek bu yollarda mertlerin denizi
Akıllı kullar Hakk yadını dedi sevgili
Candan geçip Sevgili'yi sevdim ben işte
 
İma eyledim bilge olsa ibret alsın
Zahir ilminden yazıp söyledim işaret kalsın
İnci gevher sözlerimi gönlüne koysun
Halden deyip aşıklara verdim ben işte
 
Sahibsiz Mansur hor görülmekle oldu tam
Bir söz ile dostlardan oldu ayrı
Kalb halini hiç kimse bilmez Tanrım tanık




Kanlar yutup ben hem tanık oldum ben işte
 
Şeyh Mansur'un "Enel Hakk"ı yersiz değil
Yolu bulan bize benzer günahkar değil
Her soysuzlar bu sözlerden haberli değil
Haberli olup Hakk kokusu aldım ben işte
 
Bir gece seherde garip Mansur çok ağladı
Işık salıp Allah kendisi rahmeyledi
Ondan sonra kırklar bakarak şarap verdi
Bilgelere bu sözleri dedim ben işte
 
Cahillere essiz sözüm hayfı hikmet
İnsanım deyip belini bağlar hani himmet
Dünya için birbirine eylemez şefkat
Zalimlere esir olup öldüm ben işte
 
Zalimlerde had ne ola bizde günah
Dervişlerin huyu kötü, geçmez dua
O sebepten sultan kılar bize cefa
Ayet hadis anlamından söyledim ben işte
 
Zalim eğer cefa eylese Allah de
Elini açıp dua eyleyip boyun eğ
Hakk yardımına yetmez olsa endişe eyle
Hakk'dan işitip bu sözleri söyledim ben işte




 
Zalim eğer zulüm eylese bana ağla
Yaşını saçarak bana sığınıp belini bağla
Haram şüphe terk ederek yürek dağla
Zalimlere yüzbin bela verdim ben işte
 
Zalimlerin yakınlığı nedir ben yaratan
Yaradan'ı aklına getirmeden sen unutan
Benden vazgeçip zalimlerin elini tutan
Zalimlere kendim kıymet verdim ben işte
 
Sana ceza Yaradan'a yalvarmadın
Allah deyip geceleri kalkıp inlemedin
Gerçeklerden sözler söyledim işitmedin
Zalimlerin elini uzun kıldım ben
 
Ey habersiz Hakk'â gönül yürütmedin
Dünya haram ondan gönül soğutmadın
Nefsden geçib Allah'a doğru yönelmedin
Bu nefs için ağlamaklı ve şaşkın oldum ben işte
 
Zalimleri şikayet etme zalim kendin
Huyun riya etki etmez halka sözün
Dünya malını dolu verdim doymaz gözün
Harisleri "Siccin" içine saldım ben işte
 
Kızıl dudağı hareketlenip söyledi seni
Can ve kalbim ümmetlerinin gözünün aydınlığı




Hakk'a kul bana ümmet olan hani
Gerçek ümmetin sinesine koydum ben işte
 
Kul Hoca Ahmed Hakk sözünü söyleyip geçti
Aynel-yakin tarikatta bozlayıp geçti
İlmel-yakin Şeriatı gözleyip geçti
Hakkel-yakin hakikatından söyledim ben işte
 

12. Hikmet


Allah Teala aşıklara verdi aşkını

Şükreden olup tutuşup yandım ben işte

İki alem gözlerime haşhaş tanesi

Görünmedi yalnız Hakk'ı sevdim ben işte

 

Candan geçip yalnız Hakk'ı cana kattım

Ondan sonra derya olup dolup taştım

Lamekan-ı seyrederek makam aştım

Dünya ardında yüzbin talak koydum ben işte





 

Hakk önünde en üstün akıl bile duramaz
Aşk şiddeti coşsa bir an durmaz
Kelebek gibi kor haline gelip kendini bilmez
Bu sırları Sevgili'den duydum ben işte
 
Tarikatın yollarının ötesi çok
Temiz aşkını ele almadan yürüyüp olmaz
Cemalini görse olmaz gece gündüz uyuyup
Hiç uyumadan cemalini gördüm ben işte
 
Tarikatın yolu çetin sonsuz şaştım
Başım kurudu Pir-i Kamil'e kaçtım
Pir eteğin tutup batın gözünü açtım
Rezil olup yollar gezip yürüdüm ben işte
 
Tarikatın yollarıdır çetin azap
Bu yollarda nice aşık oldu toprak
Aşk yoluna her kim girse hali harap
Erenlerden yolu sorup yürüdüm ben işte
 
Tarikatın yollarıdır sonsuz yüce
Nasib kılan kuluna oldu yakın
Zerresine dayanamaz yedi cehennem
Ey dostlar aziz candan doydum ben işte
 
Hakikatın anlamına yeten kişi
Şaşkın tutuşup yanar içi dışı
Kanlar akar gözlerinden akan yaşı
Gözyaşımı armağan eyleyip vardım ben işte




 
Şeriattır aşıkların efsanesi
Arif aşık tarikatın inci tanesi
Nereye gitse Sevgili'si, evdeşi
Bu sırları arş üstünde gördüm ben işte
 
Aşkın bağını gezmeden aşık olunmaz
Hakirlik-ağlamaklık çekmedikçe nefsin ölmez
Bir damlaya razı olmadan o inci olmaz
Razı olup has cevherinden aldım ben işte
 
Aşk ateşine yanan aşığın rengi uçar
Ahirete doğru çekip alıp burada geçer
Burada olan düğümlerini orada açar
Rasul dünya leştir dedi bıraktım ben işte
 
Gerçek aşıkların rengi soluk
Aynaya göz atsa ondan parlak
Özü hayran gönlü viran gözü yaşlı
Kudretine hayran olup kaldı ben işte 
 
Allah dedi "Çok ağlasan göresin Beni
Ağlayıp inlesen kulum deyip söyleyim seni




Candan geçip beni isteyen aşık hani..."
İlham geldi gerçek kulağa aldım ben işte
 
Gerçek gönülde yananlara cemal armağan
Yalancı aşık yola girse her şey hata
Gerçek aşığın gözü yaşlı bedeni bükük
Bükük olup yer altına girdim ben işte
 
Hakikatli gerçek aşığa armağan vereyim
Mahşer günü nasılsın deyip halini sorayım
Şefaatçi olup şefaati kendim kılayım
Rahmetinden ümid tutup geldim ben işte
 
Kul Hoca Ahmed Hakk zikrini söyle daima
Hakk'dan korkup dinmeden ağla boyuna
Namaz kılıp oruç tutup her sabah akşam
Böyle yapıp muradıma erdim ben işte
 
Kaynak: divanihikmet.net 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Benzer Konular (Similar Topics)(Похожие темы)( Sujets similaires) ( Ähnliche Themen) (مواضيع مماثلة)