Yukarıdaki tablo (ayrıntı) Flamen sanatçı Aert De Gelder’e aittir ve 1710 yılında yaptığı “The Baptism of Christ”adlı tablo halen Cambridge’deki Fitzwilliam Müzesi’nde sergilenmektedir.
Aert De Gelder’in yaptığı ilk resimler bulanıktı ve vermek istediği mesaj tam olarak anlaşılamıyordu. Gelder de Monet’e benzeyen sert darbeli sanatıyla tanınsa da, kendi sitilinin ötesinde sanatının daha iyi bir sunumunu bulmak için sürekli araştırmalar yaptı ve zamanla kendini geliştirdi.
Dikkat edildiğinde bu tür İsa’yı ve UFO’ları aynı gösteren resimler Fransız Devrimi’ne kadar yaygın bir şekilde görülmektedir. Daha sonra ise artık Papa’nın resimleri hoş karşılamaması sonucu azaldığı bilinmektedir. Çünkü rönesans öncesi halk hem eğitimsizdi, hem de sanatla ilgili değildi. Rönesansın yarattığı akım ile insanlar bilinçlenmeye ve araştırmaya başladı, dolayısıyla bu da Vatikan’ı rahatsız etti. Günümüzde hemen hemen herkes Vatikan’ın birçok konuda gizli resim, belge ve dökümanları sakladığını biliyor. Ancak Rönesans döneminde ise; Vatikan’ın İsa konulu resim ve tabloları sergilendiği hatta bunları sakladığı odalara girişler serbestti. 1485 yılında Jacopo da Sellaio’nun “Madonna and Child with the Infant St.John” ve hemen bir yıl sonrasında Carlo Crivelli’nin yaptığı “The Annunciation with Saint Emidius” gibi UFO temalı tablolar dikkate alındığında, sürekli kendini geliştirmek için araştırma ve incelemeler yapan Aert De Gelder’in de bunlardan etkilenerek bu tür bir çalışma yaptığı düşünülebilir.
Tablonun bulunduğu müzeye (Fitzwilliam Müzesi) ait web sitesinde tablo için ayrılan sayfa:
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder