bilgievlerim: Çanakkale Türküsü
Logo Design by bilgievlerim.blogspot.com
TÜRKİYE CANIM FEDA TÜRKİYE CANIM FEDA

Çevirci -Translate - Перевести


5 Mayıs 2020 Salı

Çanakkale Türküsü








Çanakkale Türküsü, Çanakkale savaşı daha başlamadan evvel askerler savaşa hazırlanırken, daha önceden Çanakkale yöresinde bilinen ve söylenen bir türkünün üzerine Çanakkale savaşına ait sözler yazılarak oluşturulmuş bir asker türküsüdür.

Çanakkale türküsü savaş öncesinde doğuyor ve savaş esnasında askerler tarafından söylenmiştir ve Çanakkale savaşı sona erdikten sonra savaşa katılan askerler kendi memleketlerine döndükten sonra askerlerin tümünün ağzından bu türkü, gittikleri yörelerin tümünde söylenmeye başlıyor. Çanakkale savaşının üzerinden uzun yıllar geçmesine rağmen günümüzde bu türkü halen yurdumuzun her bölgesinde ve yörelerinde söylenmektedir. 





Ayrıca Gagavuz Türkleri, Makedon Türkleri, Bosna Hersekli, Arnavut Türkleri ve Kerkük Türkleri de bu türküyü söylüyorlar. O dönemin tüm Osmanlı coğrafyasında ve ülkemizin her yöresinde halen herkes kendi diliyle ve şivesiyle Çanakkale türküsünü söylenmektedir.

Çanakkale Türküsü





Çanakkale içinde vurdular beni
Ölmeden mezara koydular beni
Of gençliğim eyvah
Çanakkale köprüsü dardır geçilmez
Al kan olmuş suları bir tas içilmez
Of gençliğim eyvah
Çanakkale içinde aynalı çarşı
Anne ben gidiyorum düşmana karşı
Of gençliğim eyvah
Çanakkale içinde bir dolu testi
Anneler babalar ümidi kesti
Of gençliğim eyvah
Çanakkale'den çıktım yan basa basa
Ciğerim çürüdü kan kusa kusa
Of gençliğim eyvah
Çanakkale'den çıktım başım selamet
Anafarta 'ya varmadan koptu kıyamet

Of gençliğim eyvah.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Benzer Konular (Similar Topics)(Похожие темы)( Sujets similaires) ( Ähnliche Themen) (مواضيع مماثلة)