Yönetimde Başarı İçin Altın  Kurallar
İÇ TANITIM  
Kitap, isminden de anlaşılacağı üzere yönetimde  başarılı olmak için nasıl hareket edileceği üzerinde duruyor. Bir yöneticinin;  problemlere karşı nasıl hareket edeceği? Ekibimi nasıl kontrol altında ve  verimli tutacağım? Müşterilere nasıl ulaşacağı şeklindeki sorulara cevap vermeye  çallışıyor. 
METOD
Kitap "Müracaat Klavuzu" şeklinde, konu konu alfabetik  sıra ile, bilimsel kitap tarzına kaçmadan hazırlanmıştır. Gerekli konularda  somut örnekler verilmiştir.
İÇERDİĞİ ÖNEMLİ  NOKTALAR
A) Toplumsal hayatımızı her yanına küçüklü büyüklü  işletme ve örgütler çevrelemiştir.
B) Örgütlerli yönetenler insanlardır. Onların başarılı  olmaları için belirli şartlar vardır. 
C) Yöneticiler nasıl davranacaklarını  bilmelidir.
D) Herkes herşeyi bilemez. Bu yüzden kaliteli örgütler  oluşturulmalıdır.
ÜSTÜNLÜKLERİ
A) Konular harf sırasına göre ele alınmıştır. Problem  görülen konularda hemen kitaba başvurulabilir.
B) Her konuya somut örnekler ve somut çözümeler  getirilmiş.
C) Çeviri olmaması, yazarın türk olması eserin akıcı  ve anlaşılır olmasını sağlamış.
YETERSİZLİKLER
A) Çok yetersizliği olmasa da bazı konularda batı  kültürüne, kapitalist sisteme uygun mantıklar kullanılmış.
B) Bazı konularda gereğinden fazla, bazılarında  gereğinden az bahsedilmiştir.
ADALETLİ  DAVRANMAK
Personel arasında adaletli davranmak yöneticilerin  ihmal etmemesi gereken bir görevdir. Gerek işlerin yürütülmesi sırasında aynı  seviyedeki personele eşit oranda yetki ve sorumluluk vermek, gerekse hak ve  menfaatlerden eşit olarak yararlanmaları sağlanmalıdır. Kendisine adaletli  davranılmadığını sezen bir personel kuşkusuz görevini zevkle yapamaz. Adaletli  olmak eşit olmak manasına gelmez. İki personel arasında mutlaka farklılıklar  bulunabilir. Olmaması gereken yaklaşık ayrı özelliklere sahip personel arasında  verim ve kariyer özellikleri dikkate alınmadan yapılan subjektif  değerlendirmelerde birinin kaydırılması durumudur. Adalet ve eşitlik  prensiplerine uyulmayan işletmelerde de çalışmak adeta işkencedir ve istenilen  verim elde edilemez.
AKRABAYI İŞE  ALMAK
Akrabaları ve arkadaşları işe almak yararlı veya  sakıncalı olabilir. Ancak tecrübeler göstermiştir ki sakıncaları yararlarından  daha fazladır. İş verilen akrabanın çok iyi eleman olması önemli değildir. Sizin  ona farklı davranacağınız düşüncesi en güvendiğiniz adamlarınızın sizi terk  etmeleri ile sonuçlanabilir.
ALÇAK GÖNÜLLÜ  OLMAK
Örgütlerde bencil olmayan hoş sözlü karşısındakilere  saygı gösteren ve fikirlerine değer veren insanlar herkes tarafından  sevilmektedir. Özellikle yönetici pozisyonunda bulunanların sorumlu oldukları  personele karşı sevgi ile itina ile alçakgönüllülükle yaklaşması onların  çalışmalarını olumlu etkiler. Yönetici mütevazı çok iyi bildiği konularda bile  iddiasız karşısındaki insanın belki daha iyi bir görüş öne sürebileceğini  düşünerek hareket etmelidir. Her şeyi yalnız ben bilirim, ben yaparım düşüncesi  hoş olmayan ve ekip çalışmasını engelleyen bir sonucu ortaya çıkaracaktır.  Çalıştırdığı insanlara sert davranan ve işyerini yaşanılmaz bir havaya sokan  yönetici iyi bir yönetici değildir.
AMAÇLAR, PLANLAR,  HEDEFLER
Yöneticilikte başarılı olmanın temel şartlarından olan  amaçların belirlenmesi ve hedeflerin tespit edilmesi personelin enerjisini aktif  olarak yönlendirmede etkili olabilmektedir. Belirlenen hedeflere ulaşabilmek  için her şeyden önce gerçekçi bir plan çalışmasına ihtiyaç vardır. Belirsiz  hedefler amaca ulaştırmayacağından hedefler belirgin olmalıdır. Genel olarak  personelin önüne güç ancak erişilebilir hedefler konmalıdır. Bir bilim adamına  göre yobazlık amacımızı belirledikten sonra onu bir kenara itip gelişigüzel, iki  misli sonra dört misli daha sonra sekiz misli enerji harcamaktır. Gerçekte ise  hedefler dışında kalan herhangi bir fikir yöneticinin kendi tarafından veya  personelin ağzından kullanacak olursa hemen orada o fikri etkisiz kılabilmek  gereklidir.
ARAŞTIRMA VE  GELİŞTİRME
Araştırma ve geliştirme yeni bilgiler elde etmek yada  mevcut bilgileri ortaya çıkarmak amacıyla yapılan ve bilginin sistematik olarak  toplanmasını, analizini ve yorumunu gerektiren bir çalışmadır. İşletmeler  varlıklarını sürdürebilmek için devamlı araştırma ve geliştirme eylemlerine  girişmelidirler. Araştırma ve geliştirmede işletmenin izleyeceği strateji  devamlı yenilik yaparak büyümeyi sağlamak olmalıdır.
BAŞARI  DEĞERLEME
İşletmenin başarısının devamı, üyelerinin başarılarına  bağlıdır. Personelin her yaptığı çalışma başarılı veya başarısız olarak  nitelendirilir. İşletmelerde başarı değerleme; personelin işiyle ilgili  davranışların gözden geçirilmesi, terfisiyle ilgili bilgilerin sağlanması ve maaş artışlarına baz olmak üzere  yapılabilir.
BAŞKALARININ İŞİNİ  YAPMAMAK
Yönetici bütün çalışanların görev yetki ve  sorumluluklarını tam ve kesin olarak belirlemeli ve yazılı olarak kendilerine  bildirmelidir. Her işin bir sorumlusu herkesin bir sorumluluğu olmalıdır. Bütün  yetki ve sorumlulukların tepe yöneticilere bırakılması büyük bir sorumsuzluktur.  Herkes kendi işine sahip çıkmalı.
Başkalarının işine yardımcı olmak, ancak ilgili  kişinin talep etmesi halinde söz konusu olmalıdır.
BİLGİ
Elektronikteki gelişmeler kişi ve kurumların  birbiriyle haberleşmesini belirli merkezlerden bilgi ve haber alınmasını  kolaylaştırmıştır. Teknoloji o kadar ilerlemiştir ki yenilik getiren kendi  buluşunu rafa kaldıracak başka bir yenilikle karşı karşıya kalmadan ancak çok  kısa bir süre soluk alabilmektedir. Bu günü yarının koşulları içinde düşünmenin  gerekliliği teknolojinin hayati önemi dikkatsizliğe yer bırakmamaktadır. Yeni  yönetici kuşağının kazanacağı tek şey düşünmektir.
CESARET
İnsanların bilmediği şeylerden birisi de cesaretin  öğrenilebilir olduğudur. Örnek olarak pilotlar uçtukça korkularının gittiğini  görmelidir. İnsanlar çoğu hedeflerine ulaşmada başarısız olmaktadır. Çünkü  önlerindeki işlerden korkmakta ve onları aşabileceklerine inanmamaktadırlar. Her  şey hesaplanmalı gerçekler araştırılmalı ve başarı şansı varsa cesaretli olup  risk göze alınmalıdır.
CEZALANDIRMA
Cezalandırma en çok bilinen ve uygulaması en kolay  olumsuz teşvik unsurudur. Ceza tehdidi bazı insanları korkutabilir ama kimseyi  motive etmez. Yönetici çalışanları sevk etmek için olumlu motivasyon  yöntemlerini kullanmaya dikkat etmeli son çare olarak gerekiyorsa cezalandırmaya  başvurmalıdır.
ÇALIŞKANLIK
Kazandığımız sahip olduğumuz her şeyi çalışmaya bir  enerji efor sarf etmemize borçluyuz. Hayatta kaybettiklerimizin tamamı o ise  gereği gibi önem vermemizden kaynaklanmaktadır. Yılmadan ,düzenli her gün  kendimiz gayeye yönelik çalışmalıyız. Japonların başarısının sırrı ciddi ve  sistemli çalışmakta yatmaktadır. Pıcasso’da “Çalıştığımda rahatlıyor ve  dinleniyorum beni esas yoran hiçbir şey yapmamak yada gelen anlayışsız  misafirleri ağırlamak oluyor.” demektedir.
Çalışma Ortamıetrafının çepeçevre kuşatan çalışma  ortamı kişinin verim ve morali ile yakından ilgilidir. İnsanoğlunun sadece %20  verimli çalışmaktadır. Gerçekte insan %20 gibi verimle çalışmak üzere  yaratılmamıştır. Bu verim düşüklüğünün bir kısım insanın kendi gelişimi ile  ilgili iken , önemli bir kesimi de çalıştıkları ortamla ilgilidir. Personelin  çalışmalarını sınırlayan etkileri ortadan kaldırma imkanı sonuçların şaşırtıcı  derecede düzeldiği görülmüştür. Bundan dolayı yöneticiler işletmelerini kapalı  kapılar ardından yönetmemeli iş alanını dolaşmalı ve işletmenin gidişatı , iş ve  işlemlerin yapılışından haberdar olmalıdır.
Çalışma Sözleşmesi
İşletmemize aldığımız personelin dosyasına ,işe alma  döneminde karşılıklı olarak anlaşılan görev ve sorumlulukları gösteren bir  sözleşmeyi de koymak gerekir. Bu durumda her iki tarafta yetki ve  sorumluluklarını bilecek ve örgütün amaçlarını gerçekleştirmesinde daha etkin  katılım söz konusu olacaktır.
Çatışma ve Çözümü
İşletmelerde elemanlar arasındaki görüş ayrılığının  bir yere kadar faydası vardır. Bu durum zeki insanların var olduğunu gösterir.  Bu fikir ayrılığı tartışmalara neden olduğu zaman yöneticiler olaya müdahale  etmelidir ve bütün tartışmalar yüz yüze olmalıdır .Çatışma ve tartışmalı  işletmeye zarar vermeden gerçekleştirilmelidir. İşletmelerde tartışmaların  bitmesi için her iki tarafta dinlenmelidir.
Çevrenin Analiz edilmesi
Çevrenin analiz edilmesi stratejik bir yönetimin bize  sunduğu bir fonksiyondur işetmemizin içinde bulllunduğu dünya sistemi ülkenin  ekonomik politik siyasi ve ddiğer şartalar ayrıca çevre dediğimiz pazarımız  müşterilerimizin değişmesi ile ilgili değişme ve gelişmeler davamlı olarak  incelenmelidir.Çevrenin sürekli değişmesi işletmelere iki seçenbek sunmaktadır  .Fırsatlar ve Tehdidler Çevredeki değişme ve gelişmeler bir fırsat mı teşkil  ediyor yoksa bir tehdit mi teşkil içeriyor bunları ancak devamlı bir inceleme  ile anlayabiliriz. İşletmeler öncelikle rekabet edebilecek istenilen endüstri  alanının şu anki ve gelecekte ki durumunun araştırmalıdır . Çevre çok hızlı  gelişteğinden ve değiştiğinden hiçbir belirti ve işaret vermeden yeni bir buluş  yeni rakip işletmelerin önüne geçebilir. Bunlara karşı hızlı hareket ederek  doğru önlemleri almak en iyi çözüm yollarından biridir.
Değişim ve dönüşüm
Yönetim süreçlerinde üretim ,pazarlama ve finansman ve  faalitetlerimizle ilgili her konuda takip etmekte güçlüklerle karşılaştiğımız  değişiklikler yaşanmaktadır. İşletmeler çevreden etkilenen açık sistemlerdir.  Çevremizdeki değişime işletmede bir dönüşüm yaparak karşılık vermeliyiz. Aksi  takdirde etkin rekabet edemiyeceğimiz gibi belkide personelimizi dahi tatmin  edemiyebiliriz. Değişimin yöneltilmesinde her örgüt kaendisine ait iki  sistemetik uygulama yerleştirilmelidir.. Öncelikle her yaptığı işte sürekli ve  düzenli iyleştirmelere ihtiyaç vardır. İkincisi her örgüt kendi bazaılkarınddan  yararlanmalı yani onlardan bir şey öğrenmeli ve yeni uygulamalar  gerçekleştirmelidir.
Denetim
Denetim faliyetlerinin en önemli amacı işletme  amaclarının gerçekleştirilmesinde rasyonellik sağlamaktır.Denetim ; örgütlerin  faliyet sonuölarını amaçlar ,politikalariplanlar ve stratejilerle k  arşılaştırılarak kabul edilebilir sınırlar içinde tutulması olarak  tanımlanabilir. Denetim sürekli bir baskı altına getirilmemelidir. Bu hem ekibin  hem sizin moralinizi vesağlığını bozabilecektir. Denetim ceza vermek için bir  araç haline getirilmemelidir.
Dürüstlük ve şeffaflık
Yöneticiler sözleri ve davranışlarında dürüst  oldukları süre personelin sevgi , saygı ve güvenini kazanır. Çağdaş şyönetim  şeffaf olmalıdır.Daima açık samimi davranışlar huzurlu bir ortamın  belirleyicileri olmaktadır.
Eğitim ve geliştirme 
İnsan yaptığı şey her ne olursa olsun öğrenmeyi  sürsürürse kendisini geliştirebilir .İşletmeler içinde benzeri bir durum  sözkonusudur. Bir işte ustalaştığına inanç getirildipi , konuyla ilgili her  şeyin öğrenildipini sanılıp mücadele bırakıldığı takdirde rakipler sizin önünüze  geçeceklerdir. İşletmelerde personeller kongreye veya seminerlere katılma  fırsatı verilmelidir.İşletmler persom-nellerini en az bir yöne uzmanlaşmış  şekilde yetiştirilmek zorundadır. İşe almadan önce bir eğitim programından  geçirmelidir. 
Eğitim başkalarının deneyimlerinden birşeyler öğrenmenin yolu  olark söylene bilir. Tabibler sıkı bir eğitimden geçmeden bizi tedavi etmeye  kaksalar çok canımız yanardı. Başarılı yöneticiler her elemanı sistematik olarak  geliştirirler bunu sadece onları düşündüklerinden değil ,işletmeye yararlı  olacağı için yaparlar. 
Eğitimli yöneticiler ve elemeanlar eğitim görmemiş  rakiplerini kolayca geçmektedirler. Eğitim hızlandırılmış bir deney olarak  düşünülmelidir.kedronu başkalarının yanlışlıklarında ve başarılarınde ders alır;  uzun ve güç yollarla öğrenmenin zorluğundan ve maliyetinden kaçmış  olurlar.Eğitimin sonunda elde edilen sonuçlar değerlendirilmelidir. İstenilen  başarılmış mıdır?Başarılmamışsa nedeni nedir ?Eğitime başlamadan ,eğitim devam  ederken ,ve eğitim tamamlandıktan sonra personelden bilgi alınmalı ve gelişmeler  kontrol edilmelidir.
Eleştiriler ve eleştirilere değer vermek
Kişinin kendini bir eleştiriyle doğruya yönlendiren  insanlar nezaketle ve anlayışla karşılaması ,olgunluğunun belirtisidir. Bizim  kolay kolay elde edemiyeceğimiz bir bilgi veya hiç düşünmediğimiz bir husus  eleştiriler vasıtasıyla ortaya çıkabilir
ESNEKLİK :İnsanyönetimde başarılı olabilmesi için  edsnek ddavranabilmeli Herkes birki Allah (c.c)’a insan nefesince yol vardır.  Amaçlara ulaşmadada bir çok yol vardır. Eğer tek yolda ısrar edilip bürakratik  yapı msıkı tutulura insanlar rencide olur. Bu sebeble programlar sık sık gözden  geçirilmelidir.
Yönetenler kararlarının şartlar değişirse değiştirmeyi  bilmelidir. Tek strateji ile hareket tek vitesli araba gibidir. 
ETKİN OLMAK :etkinlik kalıtsal değil öğrenilebilen bir  konudur. Doğru şeyler yaptırma yapma geleneğidir. Yöneteicinin etkin olması,  kaliteli kadro kurması, ise plan ile değil zamanının gerçekte neye harç adığını  bulması gerekmektedir. Yöneticinin bilinen en büyük başarısızlığı ise bir  konumun gereksinimlerine göre kendini değiştirmemesidir.
Etkin yönetici olabilmek için P.arucher’in beş zihin  alışkanlığı; 
1. O zamanını neye harcadığını bilir. 
2.Çabasını  çalışmaktan çok sonuç almaya yöneltir. 
3. Sahip olduğu güçlere dayalı  olarak çalışır. 
4. Daha yüksek başarının olağan üstü sonuçlar vereceğini  birkaç büyük alan üzerinde yoğunlaşır. 
5. Etkili kararlar  alırlar.
Eyleme geçmek :Eylem harekete geçmektir. Alvin Totler  bürokrasinin değişen çağda yetersizliğinden , insanların bürokrasiyi  bilmemesinden yakınmaktadır. Bunu aşmak lazımdır. Aşılmazsa eylemsizlik ortaya  çıkar . Büyük şirketlerde yüzlerce kurmay kalın , sıkıcı raporlar  hazırlar.Bunlar düşüncelerin sıkılmış suyudur. Yöneticiler satış ,üretiş,  pazarlayış işlerini görmeyip bilmediklerinden bu raporları gerçek zannederler.  Böyle raporlardan çok zor “yenilik” çıktığından da şirkette durgunluk oluşur.  Buda kötüdür bu yüzden akıcı bir yapıya ihtiyaç vardır.Bu konuda bilinmesi  gereken bir kaç şey vardır; 
- Eylem ; sonuçları hazırlayandır.
 - Bilgi ; iyi kullanıldığında potansiyel güçtür.
 - Güç ; (kelime anlamı) eylem yeteneği
 - Kendini özerk hissedenler başarılı olurlar.
 - İnsanların çok azının düşledikleri hayatı yaşaya bilmelerinin sebebi; çaba ve eylem gerektirmesi
 - Başarı eylemin sonucudur.
 
FİYATLANDIRMA: Fiyat teşekkülünün bir çok nedeni  vardır “geleneksel fiyatlandırmada “da fiyatı girişimi belirler.”Rekabet  sistemin”de duruma göre fiyat ne kadar düşükse o kadar iyidir. Maliyet düşünen  ayakta kalır. Genelde fiyat belirleme karmaşıktır.Kimi insanlar fiyatı  bilmediklerinden , aynı fiyat bazılarına pahalı bazılarına ucuz gelir. Ancak  tekrarlı alımlarda kalite ve güven istenir.
Fiyat belirlemede bazı kurallar vardır.
- rakiplerin fiyatı
 - Maliyetler
 - Müşterinin tercihi
 - rekabetin yapısı
 - maliyet, miktar, kar kendi arlarında ilişkilidir.
 
GERİ BİLDİRİM: Sonuçların değerlendirilmesi ve  bunlarla değişikliğe gidilmesinden geri bildirim denir.Hatalı ürün varsa ilgili  mekanizmaya bildirilir. Hatalar önlenir.
İşletme faaliyetlerinden sonuç elde edilir. Sonuç arzu  edilen yada edilmeyen bir şekilde olabilir. Sonuç almamak başarısızlık değil  geri beslemedir. Tecrübeyle daha verimli hale gelebilir. Geri bildirim genel  olarak kontrole benzese de dinamik süreç olması özelliğiyle ondan  ayrılır.
GİRİŞİMCİLİK: Girişimci mal ve hizmet üretmek ve/veya  pazarlamak üzere sahip olduğu üçüncü şahıslardan elde ettiği sermayeyi riske  atarak faaliyette bulunan,, sürekli güven hissi oluşturduğu için önemini  çevresine anlatan tez canlı olma, sorun çıkmadan çözüm bulmaya çalışan,  gündemini belirleyen işlerin gelişme hızını ayarlayan , Şirket yönetimine  ağırlıklarını koyan , her işe yalnız girişip kimsenin işine burnunu sokmasına  izin vermeyen, sermaye sahibinin sermayesinden sorumlu olan kişidir.
Çağdaş işletmecilikte girişimcilik ve yöneticilik  birbirinden gittikçe uzaklaşan iki daldır. 20’yy da bu kuralı en iyi bir şekilde  uygulayan ve şirketlerini küçük özerk yapıya büründürenler ayakta  kalacaktır.
GÜVEN: Güven insanlar arası karşılıklı prensiplerin  sadece birisidir. Samimiyeti gerçekleştiremeyen toplumlar asla rahat ve mükemmel  bir ortam oluşturamazlar. Bir örgütü yöneten kişi astlarının güvenini kazanmışsa  işler ahenkli olur. Formalitelerde ortadan kalkar. Formaliteler alınca tasarruf  artar.Güven karşılıklıdır “Güvenmiyorsanız çalışmayınız “ sözü  yerindedir.
GÖZLEM VE ANALİZ   : Yöneticilerin masa başında politika ürettikleri dönem bitmiştir.  İnsanın vazifesi ne olursa olsun sorunlara her bakışında ,değişik açıdan  bakmasını bilmelidir. Daima başarısız olanın başarılı olana bakıp örnek  olmalıdır.
Daima yenilikte kar vardır. Herkesin kendisiyle  yarışması gerekir. İşlerimizde birinci basamak izlemek; ikinci basamak eylemdir.  Böyle yaparsak büyük ihtimalle başarırız. Başarısız olarak izleyeceğimiz son yol  elde ettiğimiz neden sonuç ilişkisiyle hatalarımızı en hızlı şekilde gözlemleyip  analiz etmektir.
HALK’LA İLİŞKİLER : Halk’la ilişkiler örgütün kendi  çevresiyle ilişki kurmasıdır. Tanımı b”bir örgütün kendi ,amaç politika ve  faaliyetlerini tanıtmak, buna karşılık ilgili kişi ve grupların güç ve desteğini  sağlamak amacıyla çevresiyle karşılıklı ilişki kurması ve bu ilişkiyi  geliştirerek sürekli kılması için giriştiği sürekli ve planlı çabaların  maharetle uygulanması sürecidir.”şeklindedir.
Halkla ilişkiler karşılıklı etkileşim sürecidir. Asla  reklam değildir. Reklam ücretle satış yapmak ;halkla ilişkiler de karşılıklı  etkileşim sürecidir, İşletmenin imajını güçlendirmedir.
HİZMET ANLAYIŞ VER TUTKUSU:Hizmet tutkusu eşittir  başarıdır. Hizmet tutkusu müşterinin problemini 24 saat içinde çözmek ve cevap  vermektir. Yüzde elli kabiliyeti olan insan yoğunlaştırılınca başarı sağlar.  İlgilenmede devamlı haberleşme başarı getirir.
HOŞGÖRÜ OLMA, ZAMAN TANIMA: Yunus ; “Yaratılanı hoşgör  yaratandan ötürü.” Demiştir. Herkesin çok iyi veya yapamadığı konular vardır.  İnsanın yapamadıklarına tolerans gösterilmeli ama bir daha olmaması şartıyla.  Unutulmamalıdır ki hata yapanı yerden yere vurmak onu kötü durumun en alt  tabakasına atmaktır. Bu problemleri çözmez. Konuşarak problemlerin kaynağına  inilmeli, gerçekçi çözümler getirmeli, sevgi beslemeli, hizmet atmosferi  çekilmez hale getirilmemeli, kalpler kazanılmalı, kendimizin de aynı hale  düşebileceğimizi düşünmelidir. Yenilik için başarısızlığa uğrama yeteneği  lazımdır. Hayat insanı kendi güç ve kapasitesiyle aşabileceği bir iş değildir.  Asmanın çaresi hoşgörüdür. Toplumsal problemler hoşgörüsüzlükle  başlar.
Başarısızlığın verdiği en büyük ders; Başarısızlıktan  korkmamadır. (Öldürmeyen herşey güçlü kılar.) Hata yapılıp ders almak lazımdır,  ancak bununda bir sınırı vardır. Astlara hata yapabilme imkanı tanınırsa gelecek  için güçlü yöneticiler yetiştirilmiş olur. Siz kibarsanız ekibinizde kibar  olacaktır. Personelin başarıları takdir edilirse hatalarında da eleştiri  yapabilme imkanı olur. Kabul edilemez davranışlara karşı açıkça konuşmak  lazımdır. Ekibin elemanını değerlendirirken ona açıkça ondan nefret etmediğiniz  hissettirmelisiniz. Çünkü konu onunu kişiliği değil iştir. Hiç yanlış  yapmadığını savunan dar görüşlü kendisiyle sınırlı insanlarla iş  yapılmaz.
İŞ BİRLİĞİ, EKİP ÇALIŞMASI, TAKIM RUHU: Bu konuda şunu  bilmek yeterlidir sanıyorum:”Bir zincir en kuvvetli halkası kadar değil, en  zayıf halkası kadar güçlüdür. Verimli bir işbirliğinin şartı ahenkli bir  gruptur. Ekip kuran yöneticiler daha başarılıdır. Örgüt herşeyden önce gelir.  İnsanlara saygı ve sevgi besleyenler mükemmel bir ortam ve işbirliği sağlar.  Başarının sırrı, insanlara saygı ve sevgidir. Makinanın uyumlu çalışması hayat  için vücudun sağlıklı olması, insanlardan ne istediğini açıkça belirtmek, ekip  çalışmasının teşvik edilmesi, ekip çalışanlarına zor zamanlarında yardımcı  olmak, kin ve nefret beslememek diyaloglarda sen ben değil, siz-biz ifadesi  kullanmak, ekip toplantılarında, başarılı olanların haklarını vermek, ekibe  teşekkür etmek, başarıların üste iletmeyi ihmal etmemek, sakin tavırlı olmak,  hoş bir çalışma ortamı sağlamak, beceriye göre adam kullanmak  lazımdır.
İLETİŞİM :Etkileşimde kullanılan bir araçtır. En az  iki birimin birbiriyle alış-verişidir. Hedef birimin cevabına geri iletim denir.  Mesajların gidip geldiği yola kanal denir. Ne kadar çok duyu organı varsa kanal  vardır demektir. 
İşletmenin başlıca iki hedefi vardır: 1-Olup bitenler  hakkında bilgi alıp vermek, 2- Kişilerin tutumunu etkilemek.
İMAJ: İmaj, bir kişi veya kurumun diğer kişi ve  kurumların zihinlerinde isteyerek ve istemeyerek bırakmış olduğu, hizmetle  ilgili personel, kullanılan araç gereçler çevresi hakkındaki fikirler, anlayış  ve değerler şeklinde ifade edilir. 
Kuvvetli ve kalıcı bir imaj oluşturulmasında şirketin  kendisi hakkındaki öz düşüncesi önemlidir. İmaj sadece müşterileri değil  işletmede çalışanlarında etkilemek için kullanılır. Başarılı olmanın kaliteden  sonraki şartı: imajdır.
İNSANLARI ANLAMAK : Bir insanı etkili ve verimli  yaptırabilmek için onu tanımak gerekirdi. İnsan çok yönlü ve bütünüyle  anlaşılması zor bir varlıktır. İnsanını hareketleri sadece göründüğü gibi  değerlendirilmemelidir. İnsanları anlamak için gözlem gücü ve o insanın değer  yargıları bilinmelidir. Herkes için para önemli olmayabilir. Bu yüzdende güven  sağlamak gereklidir.
İŞ DEĞERLEME : İş değerleme, yapılan işlerin ayrıntılı  analiz ve tanımını yapıp kendi aralarındaki tanımını da yaparak, aralarındaki  farklılıkların kolaylık ve zorluk esasına göre nesnel olarak ortaya konmasıdır.  Önce işlerin analizi yapılmalıdır. Bilimsel ücret düzeni de iş değerlemeden  yararlanılır.
İŞE GÖRE ADAM MI? ADAMA GÖRE İŞ Mİ? :Yöneticinin  başarısı işe alıp çalıştırdığı iyi elemanla oranlıdır. Bu sebeple kadro seçerken  dikkat edilmeli. Ekibiniz iyi ise sizde iyisinidir.
Değer hükümleri sarsılmış, değerleri sarsılmış, bir  sisteme sahip olamamış, mevki ve makamlarda hak etmeyenlerce adeta talan  edildiği ülkelerde bilgiye ve bilgili insana önem verilmez. Böyle ülkelerde  herkes 
birbirinden şikayetçidir ve oturup serzenişte  bulunurlar. Sonraları ise felakettir. İş ve hizmet yerleri insana toplumun  emanetidir. O emanet emin ellere verilmezse çarçur edilir. Toplum kaynayan  kazana dönüşür, ehil olanlar safdışı bırakılır. Mücadele etmeleri dahi  engellenirse o ülkede kıyamet kopmuştur.
İŞLERİN ÖNCELİK SIRASI : Herşey zamanında  yapılmalıdır. Zamanında yapılmayan iş yanlıştır.Aylık yıllık ,günlük planlar,  programlar yapılmalı işleri öneme göre sıralamalıdır. Ortaya konulan pek çok  fikir kötülüğünden değil hatta iyi icra ve ifa edilmemesinden değil kötü  zamanlamadan dolayı istenilen sonucu vermez. 
İŞLETME-ÖRGÜT:İşletme herşeyden önce mal ve hizmet  üreten iktisadi bir birimdir. Organizasyon belirli amaçları gerçekleştirmek için  oluşturulmuş sosyal bir gruptur,mekanik bir araç değildir. Yapı organizasyon  ortak amacı doğrultusunda bireylerin ilişki kurmasını sağlayan çevredir.Kuruluş  bir insanlar grubudur.
İşletmede aşırı örgütlenme olmamalı , sıkıntıya sebep  olan hiç kimse Honda’nın nasıl bir örgüt yapısına sahip olduğunu bilmez. Sadece  bir çok araştırma grubu vardır.Yenilikçi ve esnektir.
Ekibin yapacağı hedef belirleme, organizasyon hedefe  ulaşmadır.
İŞİ EHLİNE SORMAK, UZMANLARA DANIŞMAK: Kendini  yetiştirmiş ve alanında söz sahibi olmuş bir insana danışmak , insanı  yanlışlardan korur. İstişarenin önemi insanlık tarihinde ne kadar önemli , büyük  iş ve hadiseler meydana gelmişse hepsi ortak bir düşünce ve tecrübenin ışığında  olmuştur. Kendinize daha akıllı bir danışman bulup ona danışın
Bir çok insanla uğraşan ilk insan siz değilsiniz .  Bilen bir insana danışın. Her şeyi kendi başına yapmaya çalışmamalısınız, ve  potansiyel kaynaklardan mahrum olmamalıyız.
KALİTE ÇEMBERLERİ: Kalite çemberleri personelin  yaptıkları işle ilgili çeşitli sorunları kaynakları ve sebeplerini birlikte  çalışarak ve çeşitli toplantılar yaparak araştıran, bulan ve tepe yönetimine  rapor eden gönüllü kişilerden oluşan bir gruptur. Kalite çemberlerinin 5 grubu  vardır.1. Yürütme komitesi 2. Grup rehberi 3.Kalite grup lideri 4.Kalite grup  üyeleri 5.tepe yönetimi ve onun yaklaşımı . Kalite çemberlerinin en önemli  özelliği tasarrufu sağlamasıdır.
KALİTE TUTKUSU: Müşterilerde ilişkilerde hiçbir şey  kusurlu maldan daha yıkıcı olamaz. Müşteriden kalite konusunda yorum istenmeli  ve bu yorumlar çerçevesinde değişiklikler yapılmalıdır. Eğer mallarınız kalitesi  sebebiyle alınıyorsa kaliteniz düştüğü anda kaybedersiniz.
KARARLILIK SAMİMİYET; HEYECAN: İnsanların davranışları  arasında ki farkın sebebi problemlere karşı insanların farklı tepki vermesidir.  Bir işe başlamadan önce kuvvetli bir arzu ile başlanmalıdır. İleriye bakmalı ve  geri dönmek imkanını elinden geldiğince güçleştirmelidir.
İnanç; Yaşama anlam kazandıran ve yön veren  yönlendirici bir itakat yargı,hırs yada prensiptir. İnançlar amacımıza giden yol  haritamız pusulamız ve amacımıza ulaşabilmeyi garantiliyen aracımızdır.  İnançlar, ne istediğinizi görmenize ve onu elde etmenize yardımcı  olacaktır.
KARAR VERME: Başarılı yönetici hızlı karar vermenin  cazibesine, zamanına göre, kapılmaz. Başarılı yönetici kararın ne zaman bir  ilkeye dayanması ve ne zaman durumununu iyi ve kötü tarafları göz önünde  tutularak ve pragmatik biçimde (izlenecek yol, yöntem) verilmesi gerektiğini  bilir. 
- _ Bir karar “Uygulamaya geçilmedikçe” karar değil iyi niyietli bir girişimidir.
 - _Karar verirken doğru seçimi yapmak için atılacak adımlar:
 - _Hangi temelde karar verilecinini belirlenmesi
 - _Karar vermek için gerekli bütün verilerine toparlanması
 - _Mevcut verilerin çözümlenmesi
 - _Alternatif çözümlerin tanımlanması
 - _Her alternatif ilgili ihtimalin araştırılması
 - _Alternatiflerin birbiriyle kıyaslanması
 - _Alternatiflerden birinin seçilip gereğinin yapılması
 - _Kötüde olsa bir karar almak hiç karar almamaktan yeğdir.
 - _Üzüntü korku ve baskı ananda karar alamamlı
 - _Muhatabların hoşuna gitmeyecek kararlar için nedenelerinin açıklanması
 - _İnsanlara otorite vererek sorumluluk yüklenmeli.
 
KAPINIZ HER ZAMAN HERKESE AÇIK MI?:
*Öğrenilmesi gereken ilk dil tatlı dildir.(Barış  Manço) 
*Herkes saygı bekler. Siz saygılıysanız onlarda size  karşı saygılıdır ve onu etkilersiniz.
*Bir insanın kalbine girmenin yolu kendisinin iyi  yönlerini bilmek ve saygılı olmaktır. 
*Hiç bir çalışanınızın, size söylemek istediği şeyi  sizin tavırlarınızdan dolayı söylemekten vazgeçmemelidir. 
*Kapı açık olarak yönetim ama alalede gelenleri  engelleme
KOLTUĞU BIRAKABİLMEK :
*Normal bir insan hangi mevkide olursa olsun  vazifesinin hakkını veremiyorsa vazifeyi teslim etmeyi bilmeli yoksa daha kötü  sonuçlara azledilir.
*En uygun hareket tarzı, yapamayacağı vazifeyi en  uygun şahsa teslim etmek.
*Emekli olduktan sonra kılavuzluk sırası sizdedir.  Bunu ziyan etmeyip kullanmalısınız. Sizden sonraki insanların işlerini  kolaylaştırmak kadar iyi bir miras az bulunur.
KOORDİNASYON:*Koordinasyon; örgüt üyelerinin  çabalarını birleştirmek, zaman açısından uyumlu kılmak amaca varmak için iş ve  eylemleri birbiri ardına getirmek ve birbirini tamamlamak için en önemli  fonksiyondur. *Örgütün bölümlerinin birbiriyle uyumlu çalışması şarttır. Yoksa  bozulur ve geriler. *Örgüt büyüdükçe kompleksleşir ve haberleşme zorlaşır.  (Dikkat lazım).*Koordinasyon fonksiyonun duyarlı ve düzenli yürüyebilmesi için  temel ilkeleri 1-Sorumlu kişilerin yüz yüze görüşmelerinin sağlanması 2-Çeşitli  bölümlerin bir problem hakkında uzlaştırılması 3-Koordinasyon fonksiyonun  sürekli uygulanması
*Büyüyüp kompleksleşen örgütlerin işlevlerinin  kaybetmemesi için yapılacaklar:
1-İyi ve yalın örgüt kurulmalı
2-Plan ve programlar uyumlaştırmalı.
3-İyi bir iletişim düzeni kurulmalı,
4-Örgütte işbirliği anlayışı geliştirmeli 
5-Çalışanların koordinasyona gönüllü katılımların  sağlanılması.
KRİZ : Kriz çözmede yararlı sorular: _Durum ne kadar  kötü? _Olabilecek en kötü şey nedir? _Bu karmaşanın ana etkenleri ne?  _Seçenekler ne? _Elimizdeki seçeneklerin hağgileri aynı anda geçerlidir. Krizin  çözümü için takip edilecek dokuz aşamalı süreç.
1_ Problem öğrenilmelidir. 
2_Problem öngörülen amaç çerçevesinde  belirlenmelidir.
3_Soru sormalı ve veriler toplanmalıdır.
4_Eldeki veriler titizlikle incelenmelidir.
5_En uygulanabilir seçenekler ortaya  çıkarılmalıdır.
6_Bir deneme çözümü seçilmelidir. 
7_Çözümün işlerliği pilot bir noktada denenmelidir.  
8_Son çözüm biçimi hazırlanmalıdır. 
9_Çözümün önerisi uygulanmalıdır.
KUSURSUZLAŞMA, MÜKEMMELLEŞME: Çoğu kişi kendisi  istemediği için yöneticilikte başarılı olamaz. Yöneticilikte başarılı olmak için  gerekli şartlar sonradan kazanılabilir, geliştirilebilir,  mükemmelleştirilebilir.
Kusursuz yenilikçi şirketleri diğerlerinden ayıran 8  nitelik :
1-İşin üstesinden gelebilmek için eylemden yana  olmak
2-Müşteriye yakın olmak,
3-Özerklik ve girişimcilik,
4-İnsanlar aracılığıyla verimlilik,
5-İşin içinde olmak insanlara yönelmek,
6-En iyi beceriler işe bağımlı kalmak,
7-Yalın biçimli ve az kurmaylı kalmak,
8-Gevşek ve sıkı yapı özelliklerinin bir arada  bulunmasını sağlamak.
MALİYETLERİMİZ: İşletme kar getirmiyorsa o işten  kurtulmak lazım. İşletme bütçesi düzenlemekle aile bütçesi düzenlemek arasında  çok benzerlik var.
Azıcık hata çok masraf demektir. Artan masraf ise  mutlaka kar demek değildir. Ekibi kontrolünü mutlaka, tamamen muhasebeye  bırakılmalıdır.
MAAŞLAR ÜCRETLER : Her yıl astların maaşlarının  adilliği kontrol edilmeli maaş tespit edilirken geçim şartları gözden  geçirilmeli. Herkese fazla ödeme yapılabilir. Ama o ileriye yatırımdır.  Ücretlerden yapılan kesinti sıkıntı veya kar değildir. İyi eleman kim fazla  verirse onun yanında çalışır.
MİSYON : Örgütler birtakım amaçları gerçekleştirmek  için faaliyetlerde bulunurlar. Tanımı yapılmayan, analiz edilmeyen ve üyelerince  benimsenmeyen örgütün amaçlarını gerçekleştirmesi güçtür. Kişilerin ve  işletmeler amaçları kişiliği ve tarzı misyonla açıklanır. Herhangi bir amacı  gerçekleşmeyi isteyen örgüt strateji belirlemeli. Bir hafta, beş hafta, bir yıl,  on yıl sonra ne olacağı tanımlanmalı ve çaba sarfetmeli.
Misyon(Kelime anlamı): Bir kişi veya topluluğun  üstlendiği özel görevdir. 
(Terim anlamı): Örgüt üyelerine bir istikamet vermesi  ve anlam kazandırması maksadıyla belirlemiş ve örgütü diğer benzer örgütlerden  ayırmaya yarayacak uzun dönemli görev veya araçtır.
MODELLEME : Modelleme iç temsilcilerin sırasını ve bir  kişinin bir görevi başarmasının sağlayan davranışları keşfetme sürecidir. Bir  şeyi yapmak yada başarmak için herşeyi yeniden keşfetmeye gerek yoktur. Deneme  yanılma bir şeyin dışında iyi bir yöntemdir.
MOTİVASYON : Motivasyon insanların başarılı olmalarına  kişisel tatmine ulaşmalarına yardımcı olmaktır. Yöneticiler her ekip elemanını  işlerinden bekleneni bulmalarına yardımcı olmak zorundadırlar. Yanımızdaki  insanların neyin mutlu ettiğini bilip onları mutlu etmelidirler Personeli  cesaretlendirip takviye etmek ona değer verildiğine hissetdirmek takdirlerinizi  meslektaşlarınız arasında yapmanız gereklidir.
MUHASEBE  : 
 -Bütçeler hiç bir zaman en alt kademedekilerin yöneticiler tarafından hazırlanıp  alt kademedekilere dağıtılmamalıdır. 
-Bütçe ile ilgili bilgiler ve görüşler  herkesin kolayca anlayacağı bir dilde olmalı. 
 Her yeni harcamaya göstermelik  mi gerekli diye bakılmalı. 
-Muhasebesi mazeretiçi ise dikkatli olunmalı. 
-  Sonsuz sayıda muhasebe sistemi vardır. Biri seçilmeli ve değiştirilmemelidir.  -Muhasebeci imzaladığı her evrakı anlamış ve doğruluna inanmış olmalıdır.  -Muhasebeye o işin kurdu olan birini istihdam etmek lazımdır.
MÜŞTERİ ODAKLI OLMAK :- İşletmeler hizmet ettikler  insanlardan çok şey öğrenir.-Başarılı olmak isteyen işletmeler müşterilerine  yakındır. -Müşteriyi anlamayan için de anlayamaz. _Başarılı işletmeler çok iyi  dinleyicilerden. -Müşterilerin başarılarımızı bilmeleri lazımdır. -Müşterileri  elde tutmak için onlardan hatırlanmayı ve başkalarına tavsiye edilmesi  istenmeli.
MÜZAKERE : -Günümüz dünyasında en çok karşılaşılan  insanlar arası ilişki biçimidir. - Müzakere; çıkarları birbiri ile çatışan en az  iki yada çok kişinin yada grubun söz konusu çıkan çatışmasına neden olan konu  üzerinde nasıl bir davranışta bulunacaklarına iliştin ortak karar verme  sürecidir. -Müzakerede arzulanan sonuca ulaşmak için ön hazırlık.
OBJEKTİFLİK:- İfadelerde yanlış anlaşılması muhtemel  sözler kullanmazdı. -Olaylardaki sıkıntıları başka olaylara yansıtılmamalı.  -Duygularla değil akıllı hareket etmesi. -Peşin hükümlerden  kaçınılmalı.
ORGANİK YAPILAR : -Organik yapıdan emir komuta zinciri  denen şey anlaşılır. -Organik yapılar insan ağırlıklı yapılardır. -Organik  yapılarda maliyetle değil nitelikte odaklaşmadır.-Organik yapılarda yönetim  eğlencelidir.
OTO KONTROL : Oto kontrol genel olarak bütün  yaşamımızda, özel olarak iç yaşamımızda ne yapmak istediğimize karar vermek ile  başlar. _
Oto kontrol problemleri: 
1. Hergün yapmamız gereken şeyler nelerdir? 
2-Periyodik olarak yapmamız gereken şeyler nelerdir? 
3-Arada sırada yapmamız  gereken şeyler nelerdir? 
-Ama ve hedeflere ulaşmak için zaman, değil yapılanları  düzene koymak lazımdır.
ÖDÜLLENDİRME:İnsanlar zaman zaman örgütten birşeyler  bekler işini iyi yapana teşekkür önemsiz bir ödüllenme iyi kullanılırsa mali  ödüllerden daha etkilidir. Hijyen faktörleri ; çalışma şartlarının niteliği  etkili denetim eşitliği gösteren şirket politikaları adil yönetimdir. Bunların  eksikliği motivasyonu düşürür beklenmeyen aralıklı ödüller daha etkilidir.  Ödüllendirmeye alakalı sistem kurmaya çalışmalıdır .
ÖNDERLİK:Herhangi bir konuda birikimimiz ve bilgimiz  arttıkça güvenimiz de artar.Önderlikte böyledir.Karizma;Kesin şekilde  belirlenmiş hedefe varmak için güçlü bir istek ve kararlılık ve gruplarla  iletişim kurabilme ustalığının karışımıdır.Gerçek önderler kendilerini değişik  duruma uyarlamasını bilenlerdir.Önderlik;sabır dikkatli bir şekilde dinlemek sık  sık cesaretle konuşmak, inandırıcı eylemlerle sözleri pekiştirmek zamanında sert  olmaktır.
ÖRGÜT GELİŞTİRME:Örgüt bir çevre içinde faaliyet  gösteren ve pekçok alt sistemlerden oluşan bir bütündür.Örgütün çevresi sürekli  değişir ve gelişir.Kendilerine hayat veren bir çevre içinde yaşarlar.Bu çevre  son yıllarda karmaşıklaşmıştır.Bu da gelişimi zorlar.
ÖRGÜT KÜLTÜRÜ:Örgüt kültürü;kurallar politikalar adet  ve gelenekler gibi resmi yapı ve kişiler arası ilişkilerde açıklık, güven, kabul  etmeme grup süreçlerine katılma gibi birtakım değerler ve tutumlardan meydana  gelir.
- Her örgütün belirli bir fiziksel yapısı ve açıklığı olmayan kültürü vardır.
 - Her örgütün kültürü farklıdır
 - Kültürün temelini hazırlayan özellikler;
 - Kişisel özellikler
 - Yapı
 - Destek
 - Kimlik
 - Performans-ödül
 - Çalışma toleransı
 - Risk toleransı
 
-Her örgütte bu kültürler farklıdır.bir örgütün  stratejisi ve kültürü uyum içinde ise yönetim kabiliyeti yüksek olur.
PAZARLAMA:Pazarlama işletme amaçlarını gerçekeştirmek,  mevcut potansiyel müşterilerin istek ve arzularını tatmin etmek için mal ve  hizmetleri üreticilerden tüketiciye yönlendiren faaliyetlerin tümüdür.Pazarlama  faaliyetleri üretimden önce başlar ve satış faaliyetlerinden sonra da devam  eder.
PERSONEL ÇIKARMAK:İşletmedeki ortamı cehenneme çeviren  elemanlar kovduklarımız değil kovamadıklarımız ve kovmadıklarımızdır.Personel  çıkarmaya yöneticiler tatsız bir iş olduğundan, girişmek istemezler ancak  işletmenin yararı için bu lazımdır.
PERSONELE DEĞER VERME:Personelin kıymetini bilmek  gerekir.Bir sanayici iflas etmiş ise;
a)Elemanları yok olmamışsa en az üç senede  toparlanır
b)Elemanları gitmiş ise artık onun ömrü yetmez  
PERSONELE ÖZERKLİK VE İNSİYATİF TANIMAK:Bir işletmenin  verimi bütün çalışmaların toplamıdır.Personele ne yapılacağı  söylenmelidir.Astların inisiyatifini ortadan kaldırmak gelişmelerini ve  sorumluluk üstlenmelerini engeller.
PLANLAMA:Nereye gideceğinizi bilmiyorsanız hiç bir yol  sizi oraya götürmez .Planlama yöneticinin geleceğe bakmasına ve uygun olan  hareket yollarının incelenmesini sağlayan süreçtir. İyi bir planın belli başlı  özellikleri; Açıktır, Kesin ve geçerli bir amaca yöneliktir, en az giderle  yapılır.
PROBLEMLERİN ÇÖZÜMÜ: Yönetici problemi çözen kişi  demektir başarılı işletmelerin temel özelliklerinden birisi karmaşık öğelerin  oluşturduğu baskıya karşı işleri basite indirmeleridir. Problemleri çözme  sorumluluk ister. Personelin sadece şikayetini dinlememeli çözüm istemelidir.  
PROFOSYONEL DÜŞÜNMEK:Diğerlerini bilenler akıllıdırlar  ama kendini bilenler daha akıllıdır. Profesyonel düşüncede işin incelenmesidir.  İşçilerle ortak olarak yapılması bile en azından onların düşünceleri alınarak  yapılması şarttır. Profesyonel düşünceye sahip olanların en büyük rakibi  kendileridir.,
PROJE TAKIMLARI OLUŞTURMAK: Çeşitli nitelikteki  personelin bir araya gelip grup çalışması yapmasıdır. Başarılı birer  organizasyon olurlar. 
REKABET: Aynı amaca ulaşmak isteyenlerin birbirleri  arasındaki mücadeledir. Rakiplerin güçlü ve zayıf tarafları  bilinmelidir.
REKLAM: Potansiyel tüketicinin dikkatini çekmek için  yürütülen faaliyetlerdir.Önemli olan nokta cazip bir özellik ortaya  çıkarmaktır.
SABIR : Sabır bizde olaylara karşı uyanan direnme gücü  insanın belli bir yaşa olgunluğa ve seviyeye gelmekle elde edebileceği kuvvetir.  Kendiliğinden ortaya çıkmaz. 
SATIN ALMA: Alırken kazanmak lazımdır. Önemli olan  aynı kalitedeki malın daha iyi şartlarda nasıl alına bileceğidir . Satın alma  işini ne kadar uzatırsanız . O kadar yararlıdır.
SATIŞLAR: Bazı insanlar doğuştan satıcıdırlar . Cazip  satışlar yapmaya çalışmalıdır. 
Satış için bazı kurallar :
- Karşınızdan tepki gelmiyorsa ilgisizlik olarak yorumlamayın
 
- Soru sorun ve akıllıca olsun
 
- Çok hızlı konuşmayın
 
- Ürünü mantıklı bir plan çerçevesinde sunun
 
- Müşterinin itirazının hal etmeye çalışın
 
- Söylediklerinizi sık sık tekrarlamayın
 
STRATEJİK YÖNETİM : Stratejik yönetim algılanabilmesi  ve gerçekleşe bilmesi için beş evreli model 
- Başlangıç durumunun analizi
 - stratejileri,n formüle edilmesi
 - fonksiyonel politikaların hazırlanması
 - Organizasyon hazırlanması
 
STRATEJİ GELİŞTİRME : Strateji geliştirmek için  sorulacak sorular. 
- Nereye varmak istiyoruz ?
 - Neredeyiz
 - Ne yapmalıyız
 - Nasıl ilerliyoruz
 
STRES : Stres insan vücudunda yer alan kimyasal bir  süreç olmakla beraber aynı zamanda vücudun çevreden gelen baskılara uyum  sağlamasının normal bir sonucudur.
TECRÜBE VE DENEYİM:İnsanların hata yapması onların  doğal zayıflığı bunları bir daha yapmamak tecrübedir.Deneyim kusursuz bir  öğretmendir.
TEMİZLİK VE DÜZEN:Temizlik ve düzen imaj  toplar.İşletme içindeki müşterilerin iş takibini kolaylaştırmak için  yerleştirilmiş olan yön levhaları pırıl pırıl mekanlar örgütün tekrar tercih  edilmesinde ölçüdür.
TESLİMAT VE SUNUM:Teslimatı zamanında yapmak şirketin  imajı açısından çok önemlidir.Genel olarak malların tüketiciye ulaştırılmasına  teslimat, hizmetin tüketiciye ulaştırılmasına ise sunum denir.
TEŞEKKÜR VE TAKDİR:Teşekkür ve takdir gönülleri alır  ve içi ısıtır.Başarılı olan yöneticileri takdir edersek onu vazifesine bağlamış  oluruz.
TERFİ:Terfi genel olarak ileriye doğru yükselme olup  personelin örgüt içinde daha üst kademedeki bir işe atanmasıdır.Personelin  gördükleri ve öğrenim düzeyi vefaları, samimiyetleri, deneyimleri, başarabilme  durumları kontrol edilmeli ve çıkan sonuca göre de terfi  yapılmalıdır.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ:Günümüzde kalite şirketleri  rakipleri karşısında üstünlük sağlamakla birlikte ayakta kalmalarını  sağlar.Kalite yönetim programı şu aşamalardan geçmelidir:
- Yönetim sürecinin her yanını programlama
 - Organizasyon şemaları
 - Sistem
 - Ölçüm
 - Araçlar
 - Müşteri
 - Tasarım
 - Satın alma
 - İmalat
 - Yardımcı hizmetler
 - Personel
 
TOPLANTI SANATI:Toplantılar bazen zaman israfına yol  açan etken olmaktadır.Buna dikkat edilmelidir. Toplantılar insanlar için  yönetilir. Ona insanlar katılır.
TÜKETİCİYE SAYGI VE KORUNMASI:Hedef yalnızca kendi  amaçlarını gerçekleştirmek olamamalı bulunduğumuz toplumda hizmet  etmeliyiz.Tüketici korunmasında üç önemli husus vardır;Üretici, tüketici ve  devlettir.
VİZYON:Vizyon, realist güvenli bir örgüttür. İnsan  grupları tarafından benimsenmiş bir idealdir.Doğru bir vizyon personeli eyleme  geçirir.
YENİ FİKİRLER:Daima yenilikler peşinde koşmak kar  getirir.Bir işletmede farklı fikirlerin ortaya atılması hayal gücünün gelişmesi  için gereklidir.Yeni fikirlerin ortaya çıkmasını engellememek  lazımdır.
YETERİNCE PERSONEL:Mükemmel bir işeltme yönetimi en az  çalışanla en büyük imkanı sağlayandır.
YETKİ DEVRİ:İşletmede faaliyetlerin sürdürülmesi için  personelin uyumla ve bir düzen içinde yaşamasıdır.Yetki devri yönetimin olmazsa  olmaz şartlarından biridir.Personelin işine karışanlar yanılırlar.Başarı olursa  sahiplenilir olmazsa işler iyi gitmez.
YERİMİZE GEÇECEKLER VAR MI:Alternatif eleman  yetiştirilmelidir.Bir kadro için birden fazla eleman yetiştirilmeli 1-5-10  yıllık planlar yapılmalıdır.
YÖNETİCİ: Yönetici genel olarak bir iş veya bir  işletmenin veya bir bölümün belirlenmiş amaçları etrafında yönlendirilmesi ,  faaliyetlerin sonuçlarının değerlendirilmesi görevini yürüten kişidir. İyi bir  yönetici insanlarla diyalog kurmalı problemleri ile ilgilenmeli çözüm için  elinden geleni yepmallıdır .
YÖNETİM : Yönetim faaliyeti insanın var olmasıyla  ortaya çıkan bir olgudur .Yönetim insanların tek tek gerçekleştiremeyecekleri  amaçlarına ulaşabilmek için yürüttükleri grup faaliyettir. Karmaşık ve çok  aşamalı bir süreçtir.
YÖNETİME KATILMA : İşletmeler ve bunların nasıl  yönetilmesi gerektiği üzerinde durmaktadır. Kararlar da rol oynayacak kişilerin  oluşturduğu bir grup yönetimi türüdür.Yönetim katılma dört türlü  olmalıdır.
- Gönüllü katılma
 - Temsili katılma
 - Eşit sayıda katılma
 - Sendikal katılma
 
ZAMANIN YÖNETİMİ : Zaman hiçbir ayrım yapmadan bütün  insanlara etki eden yegana kaynaktır. Zamanın etkili olarak kullanılabilmesi  için
- Bir zaman kütüğü hazırlanmalı
 - Günlük zamanın nasıl kullanılacağı gösteren bir plan hazırlanmalı
 - Hazırlanan plan uygulanmalı
 - Günün bitiminde zamanın nasıl harcandığı kontrol edilmeli ve günün değerlendirilmesi yapılmalı
 
Dr.  Mustafa Gümüş ,Alfa Basımevi Dağıtım , 1995

!—>!—>!—>!—>

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder