10. Sınıf Anatomi, kelime olarak Yunanca'da ''çıkarmak'' anlamına gelen ''ana'' ve ''kesmek'' anlamına gelen ''tome''den üretilmiştir. Canlıların yapısı ve düzeni ile ilgilenen bir bilim dalıdır. Hayvanlarla ilgilenen hayvan anatomisi ve bitkilerle ilgilenen bitki anatomisi olarak iki alt dala ayrılmaktadır.
Temel tıp bilimlerinden insan anatomisi ise insan vücudundaki organların tanımlanması, büyüklüğü ve biçim gibi özelliklerinin ortaya konması, birbirleriyle olan ilişkilerin belirlenmesi ve bunların hekimliğe uygulanması ile ilgili bilimsel uğraş alanıdır.
10. Sınıf Anatomi alt bölümleri nelerdir?
Topografik anatomi, vücut yapılarını bölgesel olarak inceleyen anatominin alt dalıdır.
Sistematik anatomi, vücut yapılarını organ sistemleri düzeyinde ele alan anatomi dalı.
Karşılaştırmalı anatomi, insan ile diğer canlıların vücut yapılarındaki benzer ve farklılıkları karşılaştıran bir bilim dalıdır. Bu anatomi dalı insan anatomisini daha iyi anlamak için kullanılmaktadır.
Klinik anatomi, vücut yapılarının hastalıkları teşhis etme aşamasındaki rollerini ortaya koyan alt uğraş alanıdır.
Nöroanatomi, sinir sistemi anatomisi ile ilgili bir alt daldır
Patolojik anatomi, hastalıklı organları inceleyen daldır.
Radyolojik anatomi, radyografi sonucu elde edilen radyogramda organ yapılarının ve organlar arası ilişkileri inceleyen bir daldır.
Anatominin inceleme alanına giren vücut yapıları, kemikler, kıkırdaklar, eklemler, ligamentler (bağlar), kaslar, solunum sistemi, dolaşım sistemi, ürogenital sistem, sindirim sistemi, sinir sistemi, endokrin sistem, deri.
10. sınıf anatomi, günümüzde sağlık meslek liselerinde anatomi dersi fizyoloji ile birlikte verilerek anatomi ve fizyoloji adı altında öğrencilere aktarılmaktadır.
Anatomi ve fizyoloji dersinin tanımı, vücudun temel yapısını, vücudu oluşturan organ ve sistemlerin yapı ve işlevlerini tanıtan mesleki bilgi ve becerilerin verildiği bir derstir.
Anatomi ve fizyoloji dersinin amacı, öğrenciye, insan vücudunun temel yapısını, hareket, sinir ve endokrin sistemleri, vücut sıvıları, elektolitleri ve kan, dolaşım, solunum, sindirim, boşaltım, üreme sistemleri ile duyu organlarının yapısı ve işlevlerini bilme kabiliyetinin kazandırılması hedeflenmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder